Stallet.

Idag när jag kom till stallet var julpysslandet i full fart.
Trevligt med julpynt och julmusik. Hästana tyckte att pyntet var roligare att äta än att titta på.

Jag fick Serenad, men när det var dags att trava fram så kändes det konstigt. Det visade sig att hon var halt.
Snabbt byte till sölkorven Dennis.
Men kära lilla Dennis var lyhörd och segade inte alls. Han var toppen att rida. Härliga gångarter. Förvånad.
Det gick jätte bra.

Vi fick prova på en jätte rolig grej, minns inte vad det kallas. Man rider på led i par.
Rider ifrån och rider ihop, det gäller att tajma perfekt. Hålla bra tempo.
Det var kul att känna kontrollen. Jag och Britta (?) red så nära att våra fötter slog ihop. Och Dennis kunde nästan bita hästen framför.

Funderar på att baka lite nu. Får se..
Hittat bra veganrecept iallafall.

Tusan vad jag längtar efter julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback