Patchanga

Det blev till att ta bussen till stallet.
Det regnade redan då. Strax efter elva.
Kom fram en timme för tidigt, som vanligt. Ungdoms styrelsen höll på att pynta.
Massor med människor i stallet.
Jag hade glömt ta mitt piller i tid och nosen började genast att klia.

Romandina är en av de absolut bästa, men Patchanga är fantastisk hon med.
Jag valde henne idag, har inte vågat det tidigare, fått för mig att hon är väldigt skygg.
Men det gick bra. Hon var riktigt mysig.




Vi hade balans lektion idag. Det var kul. Synd bara att jag ska få så förbannat ont i knäna så fort det blir lite halt ute.
Nåväl, vi fick släppa stigbyglarna och tyglarna. Gjorde lite övningar, sedan fick vi blunda. Det var skönt.
Trava utan stigbyglar var ganska svårt... för att det skumpade så vansinnigt mycket. Annars var det kul.


Vi har en bra ridlärare. Hon är pedagogisk och tydlig. Jag uppskattar sådant.

Jag längtar efter nästa lördag. Då blir det nog Patchanga igen.. eller Dina.. eller varför inte Daiva. Jag har så svårt att välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback