råttor

Hur kan man vara rädd för denna söta lilla krabat?
Nu har man i Västerås bestämt sig för att de ska utrotas.
Jag förstår inte riktigt varför, då kan man lika gärna utrota allt levande i städerna, fåglar, insekter mm.
Men nej då, det läggs bara ut råttgift, för nu har det blitt så många. 

Vad beror det på då? Jo, något pucko som gillar fåglar bestämde sig för att mata dem, men glömde bort att det finns andra djur som vill ha mat.



Jag ringde till västerås stad för att prata med den ansvarige men kom bara till någon dum telefonsvarare.
Jag vill inte att man dödar de små.
Mår illa av tanken.
Ok, om de är sådant jäkla problem så fånga dem och kör ut dem i skogen, eller varför inte hem till mig. Men döda dem inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback