Börjar det vanka mot en olyckligt slut?

Prinsen orkar inte rädda henne.
Han kan inte besegra monstren.
Så han vill inte träffa vinterbarnet mer. Han orkar inte möta de hemska monstren.
Hon får klara sig själv.
Döda monstren, sen kan du komma tillbaka.
Han kommer att hitta sin prinsessa innan det.


Vinterbarnet kan gå. Hon är inte välkommen med sina monster.


Hon känner för att ge upp nu.
Det kanske inte finns sagor med lyckliga slut på riktigt.
Varför fick hon inte som hon ville den där kvällen.
Varför var hon tvungen att tala om att hon tryckte i sig alla piller?
Kunde hon inte bara få försvinna? Hon mådde iallafall lite bättre då än vad hon gör nu.
Men nu har hon massa löften att hålla.

Varför inbillar hon sig att hön trotts allt kanske kan får vara med honom?
Varför ger han henne hopp?
Varför säger han inte bara som det är.
Varför säger han inte åt henne att dra, lämna honom ifred.
Just nu är det jobbigt, kanske kan bli bra sen.
Varför i helvete låter han henne tro det?


Jag hoppas att vinterbarnet går ner sig i tjärnen.
Att prinsen hittar sin prinsessa och glömmer det vidriga vinterbarnet och hennes jävla monster.



(det hoppas jag inte alls.. egentligen. jag vill ju ha det bra med honom, men att han ska må bra är det viktigaste för mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback