Det finns sjuka människor.


Tänkte slö läsa på aftonbladets hemsida.
Det brukar ju mest vara skvaller... men det här fastnade och hela jag fylldes av äckel.

Rubriken löd:
Elisabeth Fritzl spärrades in i källare av sin pappa 
  Spärrades in i hemligt källarrum 
  Våldtogs av sin pappa - i 30 år 
  Här födde hon sju av hans barn

Hon ska ha suttit instängd i en källare sedan augusti 1984.
Hon var 18 år när pappan stängde in henne. Mamman viste inget (hur fan kan man inte märka något?).
Takhöjden i källaren var max 170cm.
Det är en halv cm högre än mig. Fy fan.
Tre av barnen hon födde fick leva med henne i källaren. De är nu 19, 18 och 5 år och har aldrig tidigare sett världen utanför, aldrig sett solen.
Ett av barnen dog (Kroppen brändes upp). De tre andra fick leva tillsammans med mormor och pappamorfar.

Elisabeth hade lämnat dem på trappen utanför huset tillsammans med brev där hon bönade och bad sina föräldrar om att ta hand om hennes barn. Detta enligt hennes far, men i själva verket var det han som lämnat barnen där och skrivit breven.

Jag mår illa av det här.. 
Jag hoppas att Elisabeth och hennes barn får god psykisk vård.
All hjälp de kan tänkas behöva... och pappan, fy fan.
Jag skiter i om han får hjälp,  eller jag vill att han ska fatta hur illa han gjort sin dotter och sedan ruttna i en cell.

Läs mer på aftonbladet för detaljer, Expressen har säkert också skrivit något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback