överdos

Jag låg för länge ute i den varma solen.
Jag är känslig.

Jag tyckte det var dags att njuta lite av vädret, så jag plockade fram min snorgröna filt.
Tog en bok, vattenflaska och sist men inte minst min kära lilla Youri.

Det var skönt att ligga där. Även om det var lite svårt att koncentrera sig på boken när en katt visade läskigt mycket intresse för Youri.
Efter ett tag kom en granne ner.
Han gick rakt fram till mig och sa hej. Sedan satte han sig på huk och började prata.
Jag kände mig smått förvirrad. Främlingar som pratar med mig.. jag blir lite nervös.
Han hade haft råttor själv, men nu var det hund.
Vi pratade lite om djur, jag blev glad när det visade sig att även han tyckte mycket om djur.
Jag blir glad när folk gillar djur.

Efter att han gått blev Youri kelsjuk och låg och mös med mig.
Men det blev som sagt lite för mycket. Överdos av sol och värme.
Jag klagar inte.

Senare var jag och David ut och cyklade, rättså skönt.
Jag är glad att han gillar att vara ute, inte bara sitta inne och dega.

Han försökte lära mig något med derivatan.
Jag har så svårt för matte, men jag försöker. Jag tycker om när han säger att jag fattar.
Idag gick det uselt, det känndes som i skolan. Att jag var skit.
Ingen att be om hjälp. Alla bara skrattar och hånar.
Men inte min kille inte, han har tålamod som en gud.
Jag tror banne mig att han lyckades förklara så att jag fattade till sist.
Glad att han vill lära mig saker. ^^


Lyssnar på Lasse Lindh nu. Så härlig.
Min hals svider och jag fryser som en tok.
Funderar på att gå och lägga mig. Jag är ganska trött.








Paulina hjärta David

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback