Fint.

Jag har haft det bra. Jag mår bra.
Det känns bra att säga det.

I tisdags åkte jag till stockholm för att träffa David och gå på grönan med honom.
Jag kände mig vilsen där på stationen, men jag kom rätt tillslut. David hade lite trista nyheter om hemresan, så vi försökte fixa det.. sedna gick vi hem till hans kompis, Svante.
Eller snarare Svantes föräldrar.
Fy sjutton vad fint de bodde.
Vi åt lite sen stack vi iväg. Svante ville inte följamed.

Vi insåg ganska snart att snurriga saker fick oss att må illa. Fatta hur gamla vi blivit.. när man var mindre kunde man åka hur mycket somhälst.
Så, det blev aldrig någon pop express, även om jag verkligen ville åka den.
Och extreme var ur funktion.. jaja.
Vi åkte ju endel andra galna saker.
Flygande mattan, gungorna, vikingen, vilda musen (så jäkla rolig, men kön var en pina), berg- och dalanan, kvasten...
Men efter att ha åkt katapulten kändes de där karusellerna mesiga.
Jag fattar inte att vi åkte den flera gånger.
Den blev bara läskigare och läskigare...
iallafall för mig.
Första gången var David livrädd, medans jag försökte njuta av utsikten.
Först hissades man upp i startläge, typ några meter upp. Sedan slungades man upp och när den lugnat ner sig så stannade den högst upp.. stilla, stilla och så.. AAAAHHHHHHH..
ner mot marken i full fart.
Sen studsade man upp och ner lite och försökte hämta andan. Sjukt häftig och läskig.

Dagen efter gick vi runt i Stockholm med Svante. Jag tyckte det var väldigt trevligt. Inte där så jätte ofta ju.. massor med folk, men Svante kunde en massa bra folktomma gator, skönt.
På kvällen gjorde vi mäktiga milkshakes, super gott.
Sen packade vi ihop och tog oss till stationen. Jätte tacksam för att Svante lät mig vara bo med honom och David.

David och jag kom till västerås väldigt sent. Vi tog sälskap hem till honom, duschade, åt popcorn och glodde på tv sen somnade vi. 

Jag har haft det så jäkla bra. Jag är glad. 




 

Kommentarer
Postat av: mamma

härligt att läsa att du mår bra och att du haft roligt i storstaden.

puss och kram/ mamma

2008-08-01 @ 09:22:56
Postat av: Emma

Så glad jag blir av att läsa det här inlägget! Det är såhär du förtjänar att må varje dag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback