Vince & Joy

Det är helt klart en av de bästa böckerna jag läst på länge.
Ja, en fånig kärleksbok.. men så bra. Så super bra.Vince & Joy
Jag blir irriterad på karaktärerna, samtidigt som jag förstår dem.

Lisa Jewell berättar på ett bra sätt om Vince, hans liv, relationer.
Och om Joy.
Hela tiden får hon mig som läsare att vilja hoppa in i boken och ruska om dem båda.
Jag var helt fast i boken.
Fula Vince som blir kär i vackra Joy och fula Joy som blir kär i vackra Vince.
Missförstånd. 
Hur ska de gå, kommer de någonsin att förstå?
Vince sitter som vuxen hemma hos några vänner och berättar vad som hänt. Första kärleken.
Hur hon lämnat honom.
Hur de sprungit om varandra...

Äh, vad tusan, jag vill skriva ner exakt vad som hände, men då förstör jag ju det för dig som ska läsa den sen.
Läs den. Så grymt bra.
Rolig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback