TV och kladdkaka

Läste mammas komentar och fick för mig att åka upp redan ikväll.
La tankarna åt sidan. Långt. Dyrt. Upptagen.

Trött.
Rädd att jag börjar bli förkyld.
Fryser.


I morgon ska han skriva sin första tenta.
Jag är säker på att det går bra. Han är den smartaste personen jag känner.
"Du är smartare än vissa i min klass"
Jag rodnade i smyg när han kläckte ur sig det.
Jag kan omöjligt vara smartare än någon av dem.
"Och du ska veta att de har allesammans gått naturvetenskapliga linjer. Och de har läst boken och varit med på lektionerna, ändå förstår du mer"
Jag försökte klantigt vifta bort det som vanligt.
Jag blir så rädd att han ljuger för mig. För jag har banne mig aldrig känt mig smart.
Titta på mina betyg. Medelmåtta.
Men han står fast vid sina åsikter.
Jag blir glad, underligt.


Nu ska det bli tv och eventuellt kladdkake bak.

Och i morgon blir det jobb sen tänker jag kidnappa David hela helgen.(förutom några timmar på lördagen, då ska det ridas, i stallet, på häst)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback