Inte mer än rätt

Jag läste att en kille anmält låten "alla som inte dansar är våldtäktsmän".
Jag blev glad.
Helt ärligt, ok, den är dansvänlig och säkert kul om man orkar ha humor, men den är hemsk.
Att anklaga någon för våldtäkt bara för att denne inte dansar... det känn som om det skulle kunna uppstå väldigt jobbiga sittuationer på krogarna runt om landet på grund av en sån där vidrig låt.


Jag hoppas gruppen blir tvugna att böta alla stackars öron som hört låten.
Haha...

""Det är på skoj"

- Det är ju liksom meningen. Men det är på skoj. Ungefär som att alla som inte dansar är ruttna skitar, säger Maskinens labelmanager Mikael Wadström till Värmlands Folkblad.

Exakt vad anmälan kommer att leda till är oklart. 32-åringens anmälan kommer att lämnas över till åklagare för prövning.

- Det finns inget i textraden som ens på något sätt är rättsligt förbjudet, säger tillträdande justitieombudsmannen Hans-Gunnar Axberger till TT. "


Varför kunde inte de nvidriga texten gå.. alla som inte dansar är ruttna skitar då, om det inte spelar någon roll för det vidriga bandet.
Jag tycker det var bra att göra en anmälan mot dem, låten är verkligen vidrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback