Helgen.

Lilla syster Sofia kom på besök fredag till söndag.
Det var jätte mysigt att ha henne här.
När hon kom hi tmed tåget gick vi ner till vattendraget vid mälaren. Där var det rix fm festival.
Massor med folk.
Vi köpte varsin karusell biljett. Virvelvinden. Sedan åt vi langos innan vi åkte hem till mig.

Lördagen var sista dagen i stallet för mig. Systeryster följde med.
Hon var så söt i sina högklackade skor där i stallet.
Jag fick Felix, inte drömhästen precis.. men men.
Han är snabb som bara den.
Vi hoppade och det gick bra.

När vi kom hem igen åt vi bakpotatis och hade trevligt. Sedan dumpade jag Fia för att äta middag på choys med ridgruppen. (Jag förvanade henne innan hon kom hit.)
Hon stannade hemma och tittade på fotboll istället.
Vi blev bara fyra av nio. Det gjorde inte ett dugg det var trevligt att äta med dem.
Det var jag, Lotta, Carina och Andy.
Nu dröjer det innan jag får träffa dem igen.
23/8. suck.

Middagen drog ut lite på tiden, så jag fick springa till hamnen för att inte komma försent.
Där skulle jag träffa Ingemar.
Det gjorde inte så mycket att jag var lite sen, han hade virrat bort sig så jag fick endå vänta.
Vi gick och lyssnade på Stefan Sundström.
Sen blev det en långpromenad av hela äventyret. Trevligt.

Jag kom hem runt tolv, stackars lilla Fia låg och halvsov i min säng.
Pratade lite sen somnade nog jag också.

Igår skulle hon åka hem, det blev lite struligt, men jag tror att hon kom hem välbehållen tillsist.

Nu känns det lite tomt i lägenheten.
Vist, jag har råttorna. Men Youri är så grinig.

I mon ska jag förhoppningsvis träffa Hanna.
Och sen kanske jag ska träffa Ingemar igen. Och sen Johan.
Det är väldigt mycket folk för mig.
Men jag är glad för det, jag ska inte sitta hemma och deppa.

Vet någon om det finns något ridläger som inte kostar för mycket? Jag vill rida i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback