Boktips VI

Det regnade en hel del igår när jag slutade jobbet så jag gick till biblioteket.
Där hittade jag ännu en bok av Denise Rudberg.
Tillsammans. Den är riktad till ungdomar, men jag brukar inte vara så jätte noga med sådant. Jag älskar barnböcker och sagor, och ungdoms litteratur är inte illa det heller.

Eftersom Storlek 37 bara hade några få återstående sidor så lånade jag Tilsammans.
Den visade sig vara väldigt bra.
Fortfarande lite snobberier, men jag börjar lära mig att se förbi det där.

Boken handlar om tre ungdomar som lär känna varandra under sommalovet.
Och äntligen kan jag faktiskt känna lite för karaktärerna. (Jag kände för Jenny S också.)
Orden upprepas dock en hel del, och det känns när man läser. Speciellt när man hör klassföreståndare Karin Selinder/Söderströms röst i huvudet.
"Använd inte samma ord så där, variera!"
Jag önskar att Denise hade haft Karin som svenska lärare.

Åter till boken, den är underhållande spännande och rolig.
Lite väl mycket "orealistisk" spänning ibland kanske... eller.. jag funderade på hur allt kunde hända så tätt inpå.
Men det blir väll så ibland.

Helt klart en bra bok, jag läste ut den under kvällen.
Jag ville inte somna utan att veta hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback