Boktips VII

Till En början måste jag tacka Johan som tipsade mig om denna bok.
Guldkompassen av Philip Pullman.

Till en början hade jag svårt att komma in i den. För mycket runt om mig som störde antar jag.
Och jag blev lite förbaskad för att jag inte fattade vissa saker redan i första kapitlet.
Men jag var fast.
Jag var tvunden att får veta hur det skulle gå för Lyra, och vad hände med alla barnen?
Det var så spännande hela tiden.
Helt plötsligt tog boken bara slut. Jag ville ha mer. Och vad jag vet så finns det två böcker till.
Längtar efter att läsa dem.

Det jag inte fattade var daimonerna.
Läst det som demoner stog det i början av boken. Fuck, det skulle jag inte gjort.
Vilket jag fattade efter ett tag. Det handlade inte om demoner..

Den var så underbart skriven, och jag såg allt framför mig.
Jag tycker verkigen att folk ska läsa den. Helt fantastisk, jag tror den är en av mina absoluta favoriter.
Jag blev lite kär i boken.







http://www.goldencompassmovie.com/ kan man få reda på vilken daimon man har.
Testa Johan, det är lite små mysigt.
Jag ska erkänna att jag gjorde om den, jag svarade fel på en fråga, gick tillbaka och så fick man vist inte göra.
Hm.. fy mig, men den det blev nu ska jag hålla fast vid...
Det blev       
http://www.goldencompassmovie.com/?1213251

Kommentarer
Postat av: johan

Jag lyckades få en snöleopard. Trots att jag var blyg vilket stämmer.

2008-05-25 @ 19:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback