Sömn

Jag sover uruselt.
La mig strax efter ett, men lyckades inte somna förens långt senare.
Och gissa när jag vaknar. Strax innan halv 6.
Åh, vad underbart. Inte.

Jag åker i dag eller i mon.
Jag behöver komma bort ett tag. Få vara ifrån allt jobbigt.

Hämtade lite saker hos vackraste D igår.
Inte allt.
Han är så fin mot mig, säger snälla saker.
Jag blir tokig, det var han som lämnade mig. Inte tvärt om.
Han ska ju vara taskig så jag kan sluta sakna honom.
Han ska vara taskig så jag inte gråter.
Det borde finnas en lag.
Och mitt jävla hopp sen, kan någon vara snäll och ta bort det?
Jag vet ju hur det är. Varför fattar inte resten av mig det?

Jag är trött.

Räkningarna är betalda.
Rekord taskig lön...  urk.
Men man får väl tillbaka på skatten snart? Hoppas det, för idag tänker jag slösa alldeles för mycket pengar på den där klänningen.
Om den ser bra ut på mig vill säga.
Det är dags att trösta sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback