Bra dag.

Kom hem från stallet och såg att David ringt.
Han är på Stockhoms filmfestival. Hoppas han har kul.

Lektionen gick jätte bra idag. Jag fick Freja. En stark dam, som jag varit lite rädd för.
Men hon var helt fantastisk. Så sköna gångarter.
Lite svår att få stopp på... haha.
Jätte mysig tjej.
Fast, jag längtar efter att få prova Prancer och Larizza.

På bussen från stallet böjade chauffören och hans vän att prata. Hans vän (som också är busschauför, tror jag) hade ridit i sitt hemland.
När han sedan skulle gå av på samma ställe som mig sa jag till honom att det fanns lediga plattser. Han blev jätte glad och kramade om mig.
Jag tyckte det var kul. Jag blir glad när människor reagerar positivt.

Jag blev inte ens sur när jag kom hem och såg att det låg en hel drös med reklam på hallmattan, trotts min söta lilla "ingen reklam idag, tack" lapp.

Igår kväll var jag och en brukare på Christmas with...
Dety var jätte trevligt, men veganmaten var usel.
Okej, för rätten var helt fantastisk. Varmrätten hade behövt något slags tillbehör. Vitlöksbröd, ris eller potatis.
Efterrätten var värst. De andra fick chokladpannaccotta med chokladmosse och bär.
Jag fick bär. Svårt att inhandla lite sorbe glass eller liknande?
Hade jag betalat själv hade jag varit pissigt sur.

När vi kom bjöds vi först på bubbel. Min brukare kände igen några och vi minglade lite med dem.
Sedan fick vi sätta oss till bords, på våra resserverade plattser.
Mannen som hjälpt mig på turistbyrån hälsade.
Sedan kom det några fulla typer som skulle sitta bredvid oss. Fan tänkte jag, men de var ganska trevliga.

Uppträdde gjorde one voice, Björn Kjellman, Jill Jonson, Andreas Johansson, Di Leva, Titio, Anders Glenmark, nån usel trollerisnubbe och Thomas Järvheden.
Toppen kväll.


Kommentarer
Postat av: mamma

hejsan, gumman. underbart att läsa att du haft en trevlig dag och kväll. ja visst är det kul när människor reagerar positivt. nu finns det nybakade lussebullar- igen...imorgon så ska jag baka "vanliga" bullar (tro det eller ej men det är sant). sköt om dig och ha det så bra, vi hörs och syns puss och kram älskar dig hejdå!

2008-11-22 @ 17:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback