DÅLIGT Hööks

Den 11/6 i år köpte jag ett par nya fina svarta ridbyxor på hööks. Jag gjorde mig råd, jag älskar att rida och tänker inte sluta med det.
Ridbyxorna jag hade sedan tidigare kom från ÖB och det var inget fel med dem. (Det är det inte nu heller, pinsamt Hööks!)
Förra två veckorsedan upptäckte jag att tyget gått söndet där sömmarna var på ridbyxorna från Hööks.
Jag blev sur och skrev ett mail, redan nästa dag fick jag ett svar.
Snällt.
Senare ringde en dam upp mig och hon sa att det var ok att åka till butiken här i västerås så att de fick kika på byxorna.
Hon var jätte trevlig.
I butiken blev jag däremot illa bemött. Jovisst var byxorna trasiga men eftersom de inte kostat mer än 400:- så var det inte så farligt. (Fuck, jag köper inte ens vanliga byxor för så mycket)
Hon sa att de kunde sy ihop dem.
Tre dagar senare åkte jag för att hämta dem.
Det värsta var lagat men två av hålen var kvar, små, men när man har tighta svarta byxor på sig och själv är blek som snö så syns det.
Jag påpekade detta för kassörskan, som snäste "aja, vi har iallfall lagat dem, gratis!"
Inte allt, jag gick.
Laga byxorna själv. Hööks, det är pinsamt att ridbyxor från ett pinsamt billigt ställe håller bättre än era dyra ridbyxor. Jag trodde ni stod för kvalitet, men inte.
Jag kommer aldrig mer att kliva in i er butik, jag komer aldrig att rekomendera er.
För mig har det ovänliga bemötandet i västerås butiken gjort sitt.

Till alla som tänkt handla på Hööks av någon anledning, jag avråder er. Starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback