Sandviken

Jag var upp till Sandviken i helgen.
Det första jag gjorde var att springa in på blomsterflickan och köpa en blomma till mamma som fyllde år.
Det var bara Brittan där, hon berättade att de skulle stänga. Känndes jätte trist. Hon berättade att Mian och Madde öppnat eget mitt emot bokia. Jag vågade inte gå in, men jag gick förbi. Det såg super modernt ut. Fint.

När jag kom fram till mamma så öppnade jag brevlådan och viskade till hundarna. De kom fram och hälsade.
Tyvärr reagerade inte mamma och Håkan på planerat sätt. Jag hade tänkt att någon skulle slänga upp dörren och skälla främlingen som blåste på hundarna genom brevlådan. När reaktionen uteblev var jag tvungen att ringa på.. inte alls lika roligt.

"Vad fan gör du här" är vad mamma säger till mig det första hon gör.
Haha.. tada här har ni mig.
Det var jätte trevligt att träffa henne, Håkan och vovvarna.
Lite senare kom Emma upp från Linköping. Super duper trevligt.

Vi bestämmer oss för att överraska pappa också. Han hade på känn att det var jag som var Emmas överraskning.
Tehe... sure.
Emma och jag sov hos pappa. Åh, träffade Beckis också. Halvsyster.

Dagen därpå ringer mamma as tidigt och väcker oss.
Tack.
Emma jag och pappa åkte in till valbo, jag fick köra. Det var första gången sedan i julas. Men det gick bra.
Hittade en jätte fin jacka som jag tänkte köpa.. men jag hann inte med det, lite surt. När jag äntligen hittar en fin jacka så är det på en butik som inte finns i västerås.
Efter valbo äventyret lämnar vi av pappa och åker hem till mamma och Håkan.
Mormor och morfar var där också. Mamma hade supit ner mormor. Mormor är rolig och lite galnare än vanligt när hon är full.. bildbevis finns.
Morfar verkade må bra, trotts att han trillade ner från taket för några veckor sedan.
När jag satt och mös med hundarna kom Sofia. Jag blev jätte glad, hon trodde inte att hon skulle ha tid med oss, men det hade hon. ^^

Jag och Emma hade pratat om att gå på kungen och titta på Mimikry.. men så blev det inte.
Först kände jag mig bitter och besviken, men jag hängde på när de skulle festa.
Det var meningen att vi bara skulle vara hemma hos Daniel och Sofia, men två timmar innan stället(bara ett ställe!) i Sandviken så ringde Patrik taxi.
Innan det han jag väl få ett nervöst sammanbrott och panikångest, jag ville bara sova bort allt.
David.. längtan.. oro och ångest.
Men efter lite kortspel bestämde jag mig för att ha kul.
Fia är bra på att trösta. (Emma, jag vet att du försöker, men du blir så hysterisk och jag blir bara arg då).
Nåväl, söt taxichaffis och Fia vill ragga upp honom åt mig, eller nått.
När vi hoppar ur taxin sa hon att hon viste att jah tyckt han var söt, han var min typ.
Njä.. han var skabbig.
Emma blev lättad.

Vi gick till Lobby, sandvikens enda öppna ställe.
Jag hade super kul

(skrev ett längre inlägg men det försvann >_< skriver väl mer om det sen.)

nu måste jag sova. skriver resterande senare.

Jag hade kul
Och det var trevligt att träffa er alla.
Mamma, Håkan, Vovvarna, Emma, Sofia, Pappa, Rebecka, Rikard, Mormor, morfar, Jimmy, Jenny, Tommy, Tommy, Patrik, Daniel och Brittan.

Kommentarer
Postat av: mamma

du ska ha stort tack för ditt överraskande besök, det värmde att du oxå kom till sandviken. det blev ju som sagt var en smärre chock när du ringde på dörren. jättehärligt att ha alla sina tre tjejer samlade. sköt om dig och ha det så bra, vi hörs och syns. puss och kram älskar dig hejdå!

ooop!!! höll ju på att glömma, tack för att jag får låna alla dina fina tidningar om bröllop..



























2008-11-11 @ 10:54:03
Postat av: fia

så himmla kul att ni kom upp :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback