30 days

Såg nyss 30 days.
Må hända att jag är en jävla mes, men jag grät ett antal gånger under programmets gång.
Den här gången var det en jägare som skulle leva ihop med en vegan/peta akrivist familj.

Det visades sånna där äckliga filmer. Jag mådde illa.
Tester på levande djur. Slakterigilmer, Höns som plågas.
 Man avlivade hundar, vars ägare av någon anledning tröttnat på dem. Tårar. Låt bli att skaffa hund om du inte klarar det, eller om du inte vet att du kan lämna dem till ett annat tryggt hem om det skulle krisa.
Puckon.
Ja, jag vill ha vovve.. men jag vet ju hur det ligger till med allt just nu. Det får lov att bli senare.

De visade bilder från en köttfarm också. Vidrigt. "skulle man behandla valpar så här, skulle man hamna i fängelset"
Tårar.
En kalv som lämnats för att dö (vilket tydligen är vanligt) räddades av bla jägaren.
Kalven, som fick namnet Sugar, fäste sig vid honom ordentliget. Det slutade lyckligt för honom.

Jag blev glad att jägaren kunde se att djur har rättigheter. Han brydde sig. Jag hoppas det håller i sig.
Jag tycker det är vidrigt att döda andra men han sa att han skulle fortsätta med det. Och ärligt talat, om han slutar äta kött som fötts upp på vidriga köttfarmar och bara äter djuren han dödat så blir jag lite gladare.
De plågas inte till döds.
Men det är fel att döda någon alls. Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback