Tårta och spade

Snart födlesedag. 25.
Ica bjuder på tårta och tårtspade.
Borde ringa och höra med pappa när han planerat att komma. Mormor och morfar får jag träffa senare.
Märkligt, de har aldrig tidigare komit ihåg. Eller kanske de gjorde det när jag var mindre.
Emma jobbar men jag hoppas att Fia kan ta sig hit (och släpa med sig mamma).

Vet inte om jag brukar bry mig så här om min födelsedag, brukar sluta med besvikelse.
Får se, det är ju bara en vanlig dag.

Läser pappa pralin av Anna Jörgensdotter. Gör ont i hjärtat bok. Så galet bra.
Hon skriver som jag tänker.

Panikångesten har lugnat ner sig en aning. Tröstad av vännen som inte orkade förr. Tröstat vän som inte ville tröstas förr.

Och Magnus, finaste Magnus som gör hjärtat glatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback